Slider

Postul - ce trebuie să mâncăm în această perioadă. Recomandările d-nei Larisa Cristea, nutriționist-dietetician în cadrul Policlinicii Dorna Medical

Pentru că mulți creștini ortodocși țin post, am discutat despre acest subiect, axându-ne pe latura sa alimentară, nu pe cea duhovnicească, cu Larisa Cristea, nutriționist-dietetician în cadrul Policlinicii Dorna Medical.

Ce mâncăm de post?
Postul presupune o perioadă de restricție alimentară. Restricție care de cele mai multe ori duce la o crestere în greutate. De ce? Renunțând la proteinele de natură animală (carne, ouă, lactate), nu vom avea senzație de sațietate, nu ne mai săturăm.
Cu ce greșim? Mâncăm mulți cartofi, întindem orice pe pâine, prăjim tot ce se poate, cumpărăm toate produsele de post din magazin (pate, brânză, margarină, piftele din soia, produse de patiserie, dulciuri etc.)


Ce ar trebui să facem?


- Să consumăm cât mai multe legume, fie ele crude sau preparate termic sau murături;
- Să folosim proteină vegetală : fasole, mazăre, linte, năut, ciuperci, soia boabe;
- Să consumăm zilnic ciorbe, supe, supe cremă, ghiveci de legume, tocănite;
- Să fierbem alimentele, să le punem la cuptor sau într-o tigaie fără ulei.
- Să folosim ulei, dar cu grijă la cantitate (o lingură/masă).
- Să consumăm fructe proaspete, fructe uscate și fructe oleaginoase într-un mod rațional. Nu ronțăim toată ziua pentru că sunt sănătoase.
Cu ocazia postului trebuie să mâncăm mai puțin, mai calculat, mai reținut. Dacă renunțăm la produsele de natură animală, dar mâncăm pe nesăturate din celelalte, nu mai ținem post, ținem doar e dietă dezechilibrată.


Cum ar arăta așadar o zi de Post?
 
O putem începe cu fructe, dacă tolerăm să mâncăm fructele pe stomacul gol. Care sunt fructele cu o cantitate mare de antioxidanți și fibre și mai mică de fructoză? Mărul și portocalele. Cam cât mănânc? Nu măsurăm calorii. Când vorbim de fructe, vorbim cam de o mână, deci fiecare măsoară cu mâna lui. Dacă nu tolerăm să mâncăm fructe pe stomacul gol, putem să mâncăm o pastă de năut fiert, mixat cu dovlecel, condimente, verdețuri, mirodenii, fiecare după gust, pe care putem să o tartinăm pe o felie, două de pâine prăjită, alături de câteva legume de culoare verde.


Sperăm ca toate aceste informații să vă fie de folos și nu uitați că la Dorna Medical, nutriționista noastră, d-na Larisa Cristea, așteaptă să vă consilieze din punct de vedere nutrițional.

Specialista vă așteaptă atât în Policlinica Dorna Medical din Vatra Dornei, cât și la centrele noastre din Suceava, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului.

Programează-te acum!
www.dornamedical.ro

Articol: Aura Stan, PR Dorna Medical

 

 

 

 

 

 

Laboratoare Analize Medicale


Centre Imagistica Medicala


Certificari - Acreditari     

SR EN ISO 15189 acreditat de catre Asociatia de Acreditare din Romania RENAR cu certificatul nr. LM001.